31 januari 2015

Ontbijtmousse

Omdat ik de ruggengraat van een weekdier heb, richt ik me bij het uitwerken van de recepten vooral op het minder gezonde bakwerk. Dát neemt nu eenmaal een grote plaats in mijn leven in. Maar ik eet echt de rest van de tijd heus werkelijk waar gezond. Alleen ik neem niet altijd de tijd het op te schrijven en te documenteren voor het nageslacht, dan wel de bezoekers die hier komen.

Natuurlijk kennen we inmiddels allemaal de chocolademousses met avocado die ook dienst doen als ontbijt. Alleen ik mis wat als ik dat eet. Het is vooral een hap mousse. Niet een smoothie die je lekker weg kunt klokken maar een hap mousse dus. Mis ik geen kauwwerk bij de smoothie, bij de mousse juist wel. Tijd om die dus wat op te leuken. Op deze manier doet het héél in de verte denken aan mijn oude ontbijt met muesli en yoghurt, door het kauwwerk.

Dus ga verzamelen voor 2 ontbijtjes:

  • 2 lege jampotjes met deksels (of andere potjes, ik wil natuurlijk niet dwingend doen, stel je voor zeg)
  • 1 banaan
  • 1/2 avocado (en eet de andere helft bij de lunch of zo)
  • 1 kopje (diepvries) blauwe bessen
  • 50 ml kokosmelk
  • 1 el cacaopoeder
En het kauwmateriaal:
  • 1 el amandelschaafsel
  • 1 el ongebrande noten
  • 1 el gojibessen (of rozijnen als je daar heel gelukkig van wordt)
  • 1 el kokosrasp

Doe de kokosmelk, banaan, blauwe bessen, avocado en cacaopoeder in een hoge kom en zet de staafmixer erop tot het een egale massa is.
Verdeel het over de 2 potjes en stop de rest erbij. Ik maak dit meestal in de avond klaar zodat ik in de ochtend alleen maar mijn potjes uit de koeling hoef te pakken.

Omdat dit een heel moeilijk recept is nog even de herhaling in beeldverhaal (waar heb ik anders al die foto's voor gemaakt....):











1 opmerking: