11 oktober 2015

Pannenkoekjes van tijgernotenmeel


Sinds kort experimenteer ik met tijgernotenmeel, ook wel bekend onder de naam aardamandelmeel of chufameel. Ik maakte er eerder pap mee. Zou het ook lukken er pannenkoekjes mee te maken?

Eerlijk is eerlijk, de mannen vonden dit niet echt lekker. Ik wel! Het deed me denken aan volkorenpannenkoekjes van 'echt' meel. Helemaal af is het recept nog niet, ik moet nog iets verzinnen dat er wat meer binding komt. Wellicht doe ik er volgende keer een banaan door of wat tapiocameel....


  • 150 gram tijgernotenmeel
  • 250 ml amandelmelk
  • 5 eiwitten (die had ik over, je kunt natuurlijk ook 2 of 3 hele eieren gebruiken
  • snuf kaneelpoeder
  • snuf zout


Maak een beslag en bak ze met zijn 3tjes tegelijk in een pan in wat kokosolie. Voorzichtig omdraaien. Lekker met fruit en kokosroom....

3 opmerkingen:

  1. Je zou het ook beter kunnen laten binden door een klein lepeltje fiberhusk toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmorgen gemaakt met inderdaad een banaan en wat tapiocameel. En kokosmelk ipv amandelmelk. Ik vond ze heerlijk! Met wat ontbijtspek en in het laatste beslag nog wat appel geraspt. Deze zijn lastiger te keren, want dik. Maar wel erg lekker met een snuf kaneel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi! ik vreog me af indien je zelf je tijgernootmeel wilt maken van tijgernoten . moet je ze dan eerst laten wellen of gewoon zo door de blender mixen tot meel ?

    BeantwoordenVerwijderen