15 maart 2016

Lunch van vergeten groenten

En dan heb ik het over echt vergeten groenten. Twee verlepte stronken witlof die in de groentelade in zwaar depressieve toestand het einde lagen af te wachten. Tot ik ze pakte, in stukjes sneed en die stukjes een tijdje liet zwemmen in koud water. Uitdruipen en je hebt weer een heerlijke witlof als basis voor bijvoorbeeld een salade.

Ik gooide wat augurken, een beetje parmezaan in blokjes gesneden bij de witlof, kookte twee eieren en prakte die in een andere bak fijn met wat verse mayo, peper, zout en verse koriander. Alles bij elkaar gooien en klaar.

Daarbij at ik een frittata zoals dat zo mooi heet, van 2 kleine geraspte zoete aardappelen met ui en rode rode paprika, gekruid met munt, chilipoeder, paprikapoeder, peper en zout. Ik had die zoete aardappelen, ui en paprika even kort in de kokosolie gebakken. Daarna mengde ik het met wat eieren (4 om precies te zijn). Alles even husselen en dan hop in de siliconen taartvorm in de oven, standje 200 graden, ongeveer 25 minuten.

Het was weer een feest. Van die frittata lunch ik normaal 4 dagen als ik erbij ook een salade eet. Maar morgen is de man vrij en zal het ding wel helemaal op gaan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten