15 juni 2014

Smoothie!

Heel langzaam eet ik weer wat meer groentesmoothies. Vorig jaar deed ik dit ook maar dat ging niet goed. Je darmen moet even wennen, kreeg ik te horen maar mijn darmen gingen steeds meer protesteren dus liet ik het maar. Nu doe ik het wel weer sinds een paar weken, maar rustig aan, met naar verhouding meer fruit en minder groente in de smoothie. Zo bouw ik het langzaam op. Want dat het veel gezonds bevat geloof ik graag!

Vanmorgen maakte ik een heerlijke bietensmoothie, echt een aanrader. Ik plaatste al eerder een recept van een bietensmoothie dus dit is versie 2.0:


  • 1 gekookte biet, in blokjes
  • sap van 1 geperste sinaasappel
  • 1 banaan
  • handje aardbeien 
  • klein scheutje kokosmelk
  • evt heel klein beetje verse munt
Doe alles in een hoge kom en zet de staafmixer erop, klaar!


5 opmerkingen:

  1. Hmmm deze ga ik ook eens proberen. Ik blijf vaak steken bij mijn favo smoothies. Mijn darmen deden in het begin ook wel pijn ja. Maar nu voelen ze heerlijk rustig en mijn buik is niet meer opgeblazen. Zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak zelf wel eens low carb smoothies met avocado in plaats van banaan. Die worden heerlijk romig en ze vullen ook heel goed. Als je een zoete smoothie wilt moet je er dan wel wat meer aardbei o.i.d. door doen. Een scheutje siroop of diksap werkt ook heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja met avocado vind ik ook heerlijk! Maar waarom diksap gebruiken als je een lowcarb smoothie wil? 1 banaan levert 29 gram kh op en diksap per scheut van 100 ml 80 gram. Bovendien lijkt een banaan me gezonder dan diksap.

      Verwijderen
    2. Ja, ik gebruik dan ook suikervrije low carb siroop, maar dat is vast niet paleo, dus vandaar dat ik ook diksap erbij schreef ;-) Overigens gebruik ik meestal een kleine eetlepel siroop voor een grote smoothie, dus lang geen 100 ml.

      Verwijderen